Overslaan en naar de inhoud gaan
over IJK

Klantverhalen

Onze software en services worden binnen veel verschillende branches in de praktijk toegepast. Hieronder leest u een aantal klantverhalen. Zo krijgt u antwoord op vragen als; Wat zijn strategische uitdagingen? Wat werkt er wel en wat werkt er niet? Hoe is het implementatietraject verlopen en wat zijn de toekomstdromen?

Gemeente Landerd

Gemeente Landerd zocht een oplossing voor hun verouderde salarisadministratie. Het systeem was niet meer van deze tijd en ze waren deels afhankelijk van een externe medewerker. Dit maakte het proces bewerkelijk en kwetsbaar. Deze situatie was niet langer wenselijk en was de aanleiding om op zoek te gaan naar een moderne oplossing. Na het uitvoeren van marktonderzoek kwamen ze uit bij IJK.

Arnold Maas: “We zijn met elkaar in gesprek gegaan en uiteindelijk kozen we voor de volledige outsourcing van de salarisadministratie. IJK biedt ons toegang tot een modern systeem op basis van AFAS en we kunnen de deskundigheid van een vast team inschakelen.”

Waarom IJK?

Wij zijn een kleine organisatie en gaan heel familiair met elkaar om. Dat zochten wij ook in een leverancier. Natuurlijk staat een professionele relatie voorop, maar er mag ook ruimte zijn voor iets persoonlijks. 

Wat heeft het jullie opgeleverd?

Nu we samenwerken met IJK kunnen we vertrouwen op experts en een totaalpakket aan dienstverlening. Dit maakt ons minder kwetsbaar. Hierdoor zijn we niet meer afhankelijk van één externe medewerker zoals voorheen het geval was. We zijn erg tevreden over de mogelijkheden van AFAS en zijn volledig digitaal gegaan met onze dossiers.

Was iedereen enthousiast?

Onze medewerkers waren in het begin sceptisch, maar zodra het loopt zien ze de voordelen. Ze kunnen nu bijvoorbeeld vanuit huis dossiers inzien, waarmee de informatie een stuk toegankelijker is geworden. Belangrijk in dit soort grote overgangen is dat je durft te vertrouwen op elkaar en van te voren goede afspraken maakt over verantwoordelijkheden. 

Hoe zien jullie de toekomst?

De volgende stap is het AVG bestendig maken van onze digitale dossiers. De e-HRM’ers van IJK helpen ons met het aanmaken van specifieke dossieritems en zorgen ervoor dat medewerkers beschikken over de juiste rechten. 

Over Gemeente Landerd

De gemeente Landerd bestaat uit de kernen Schaijk, Zeeland en Reek en ligt in Noordoost Brabant, grofweg tussen Uden en Oss in. Landerd heeft ruim 15.000 inwoners en is een groene gemeente met veel landbouw en toerisme (natuurgebied De Maashorst, met o.a. wilde wisenten!). Er werken zo’n 120 ambtenaren bij de gemeente. 
De gemeenteraden van Uden en Landerd hebben zich voorgenomen deze raadsperiode te gaan fuseren, waarschijnlijk op 1 januari 2022. Dan ontstaat er een nieuwe Maashorstgemeente van zo’n 55.000 inwoners.   

'In onze samenwerking met IJK kunnen we rekenen op een vast team en een vast aanspreekpunt'

Arnold Maas

P&O adviseur Gemeente Landerd

Klaar voor de volgende stap?

Bij IJK doen we wat we beloven. Graag gaan we met u in gesprek over het efficiënter en overzichtelijker maken van uw processen. Dit doen we met procesoptimalisatie, HR-analytics, personeelsplanning, salaris en arbeidsvoorwaarden of de gesprekkencyclus. Zo brengen we uw organisatie verder.