Case

Radar

Radar ondersteunt mensen met een (verstandelijke) beperking in Zuid-Limburg. De organisatie helpt jong en oud om invulling te geven aan het (dagelijkse) leven. Vanuit oprechte interesse en op basis van gelijkwaardigheid. 

In gesprek met

Carolien Beurskens, HR-manager bij Radar

Nieuwe leverancier én partner voor hun HR-systeem

Radar ging via een aanbesteding op zoek naar een nieuwe leverancier én partner voor hun HR-systeem. Sinds 1 januari 2022 verzorgt IJK ook de salarisadministratie voor Radar. “We zochten een partner met ervaring in dezelfde tak van sport en IJK heeft die gewenste expertise in de zorg. Ze weten wat er in de branche speelt en kunnen daardoor voor vlotte processen zorgen. IJK heeft naar volle tevredenheid het systeem geïmplementeerd.” 

De vraag

Radar zocht een nieuwe partner met expertise op het vlak van salarisadministratie. Het liefst wilden ze de salarisadministratie en het HR-systeem bij één partner onderbrengen. En systemen moest makkelijk, intuïtief en laagdrempelig in gebruik zijn.

Onze oplossing

Qua partnership zit het bij IJK wel goed, vertelt Carolien: “We hebben het echt samen gedaan. IJK keek samen met de werkgroepen en de afdeling HRM hoe processen zo efficiënt mogelijk konden verlopen. Telkens vanuit het perspectief van de medewerker, want we willen hen natuurlijk zo goed mogelijk faciliteren.” De personeelsadministratie doet Radar zelf. “Dat is een bewuste keuze. Op die manier hebben medewerkers bij vragen altijd eerst contact met een medewerker van Radar.”

"Sinds de livegang is IJK verantwoordelijk voor correcte salarisuitbetalingen. Dat gaat heel goed: IJK is erg zorgvuldig.”  

Het resultaat

IJK verbeterde zowel de salarisadministratie als de HR-processen via AFAS. Denk aan indiensttreding, personeelsmutaties en declaraties. De medewerkers van Radar gingen aan de slag met een ander systeem. Toch was de verandering voor hen minimaal. “Omdat we voor een laagdrempelig systeem kozen, hoefden we geen ellenlange trainingen te organiseren. Alle medewerkers kregen van ons een Quick Reference Card: een eenvoudig, fysiek kaartje dat je erbij pakt als je inlogt. En daarna konden ze meteen aan de slag. Het heeft goed uitgepakt, er waren amper vragen.”

“IJK Heeft de verwachtingen waargemaakt. Bovendien spreekt de informele bedrijfscultuur ons heel erg aan: iedereen is laagdrempelig aanspreekbaar en hartelijk. Zakelijk gezien luistert IJK goed naar de klant. Ze zoeken altijd mee naar oplossingen.”

900

medewerkers

Heb je een vraag aan Tim en zijn team?
* verplicht veld

Op zoek naar praktische oplossingen voor jouw organisatie?

Wil je meer weten over onze oplossingen? Vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.