Case

ProRail

ProRail is verantwoordelijk voor het onderhoud van het Nederlandse spoorwegennetwerk. Met 5.000 medewerkers in dienst heeft het te maken met grootschalige bedrijfsprocessen.

In gesprek met

Robert Rehák, specialist HR-systemen en services Prorail

De beste partij voor de klus

ProRail liet partijen zich op vijftien cases bewijzen. HubBI van IJK kwam als beste uit de bus. “We waren al klant bij IJK, dus het was een vertrouwde partner”, zegt Robert. “De keuze was dan ook snel gemaakt.”

De vraag

“We wilden onderzoeken of het mogelijk was om naast de ESS- en MSS-processen ook andere HR-processen efficiënter in te richten. Denk bijvoorbeeld aan het opsparen van extra verlofdagen en het ontwikkelbudget. En alle transacties die daarbij komen kijken.”

Onze oplossing

De intelligente tool HubBI maakt het werk voor ProRail-medewerkers een stuk gemakkelijker.

“Alles wat automatisch wordt ingevoerd, hoeft niet meer gecontroleerd te worden. Dat scheelt een hoop werk, bijvoorbeeld bij financiële transacties.”

Het resultaat

De eerste processen zijn inmiddels aangepakt. Daarbij is bewust gekozen om te starten met gemakkelijke cases. “De komende tijd worden steeds meer cases toegevoegd.” HubBI bespaart ProRail tijd, er worden minder fouten gemaakt én: “We verhogen de gebruiksvriendelijkheid van onze HR-diensten voor alle ProRailers.” De eerste reacties zijn positief. “Bij elke proceswijziging of -optimalisatie vragen collega’s of HubBI kan worden ingezet.” Programmeerskills, die zijn volgens Robert niet nodig. “HubBI werkt heel intuïtief.”

5.000

medewerkers

70

uur werkbesparing

Heb je een vraag aan Thijs en zijn team?
* verplicht veld

Op zoek naar praktische oplossingen voor jouw organisatie?

Wil je meer weten over onze oplossingen? Vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.