Case

MIK & PIW Groep

De MIK & PIW Groep is een maatschappelijke organisatie in Zuid-Limburg, waar meer dan 1300 collega’s vanuit 6 verschillende stichtingen elke dag met hart en ziel werken. Met als doel: het vergroten van de kanskracht van de samenleving van vandaag en morgen. De MIK&PIW groep verbindt kinderopvang met sociaal werk en werkt nauw samen met verschillende (keten)partners.

In gesprek met

Tijn Beekmans, teamleider informatiemanagement bij de MIK & PIW Groep

In januari 2022 implementeerde MIK & PIW Groep AFAS binnen hun organisatie. Daarbij was er behoefte aan extra ondersteuning en zo kwamen zij terecht bij IJK. De consultants van IJK fungeren voor de MIK & PIW Groep als vraagbaak en zorgen voor de ondersteuning bij projecten. Bij de doorontwikkeling van het gebruik van AFAS werden er diverse Hubs geïmplementeerd om zo handmatige handelingen te automatiseren.

De vraag

Vanwege een fusie binnen de MIK & PIW Groep dienden medewerkers in het systeem van de ene organisatie overgezet te worden naar een andere organisatie. Daarnaast was er behoefte aan extra capaciteit.

De oplossing

IJK ondersteunde MIK & PIW Groep met de migratie van de systemen zodat de medewerkers werden overgezet van de ene naar de andere organisatie. Ook de in dienst procedure werd aangepakt: In de autorisatietool worden alle e-mailadressen automatisch aangepast door middel van HubBi wanneer een medewerker in dienst komt. Dit bespaart handmatige handelingen omdat HubBi deze taak dus automatisch verwerkt.

“De kennis van IJK over zowel IT als HR is voor ons heel waardevol.”

Toegevoegde waarde

Tijn vertelt: “IJK biedt ons extra capaciteit en zorgt er zo voor dat we meer punten kunnen oppakken van de ontwikkel-agenda. De kennis van IJK over zowel IT als HR is voor ons heel waardevol. Je verdiepen in bepaalde processen en modules kost veel tijd, die er vanwege alle werkzaamheden niet altijd is. Omdat IJK dit al vaker heeft gedaan voor verschillende klanten is die kennis al aanwezig. Wat voor ons heel prettig werkt is dat we kunnen werken met een vaste consultant. Hij kent onze organisatie en kan hierdoor constructief meedenken.”

Het resultaat

“IJK helpt ons de punten op onze ontwikkelagenda te realiseren. Door werkprocessen anders in te richten en handmatige handelingen te automatiseren verminderen we de administratieve last en besparen we tijd. We kunnen fijn schakelen met de salesafdeling die meedenkt over capaciteit. Het is prettig om te werken met een beheercontract, zodat je altijd een achterwacht hebt.”

Heb je een vraag aan Tobias en zijn team?
* verplicht veld

Op zoek naar praktische oplossingen voor jouw organisatie?

Wil je meer weten over onze oplossingen? Vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.