Case

Stichting Philadelphia Zorg

Philadelphia biedt meer dan 10.500 cliënten elke dag kansen om hun eigen leven te leiden. Zij wonen bij Philadelphia, krijgen intensieve zorg of ambulante begeleiding, komen om hun dag passend in te vullen of om te logeren. Ruim 7.500 medewerkers op ruim 700 locaties verspreid door heel Nederland geven cliënten het vertrouwen om te groeien.

Onze oplossingen

In gesprek met

Amanda de Vos, Business Analist

Sinds oktober 2024 is zij als projectleider betrokken bij de implementatie van AFAS Financieel binnen Philadelphia. De live-gang vond afgelopen januari plaats.
 

De vraag

Philadelphia was op zoek naar een applicatie die geïntegreerd kan worden met andere systemen en waarin veel mogelijkheden zijn voor het automatiseren van processen. 

De oplossing

Na akkoord in september 2024 kon het implementatieproject voor AFAS financieel op 1 oktober al van start. “Dat ging echt snel,” vertelt Amanda. “Er waren al wat voorbereidende gesprekken geweest, maar het tempo waarin we konden schakelen zegt veel over de samenwerking.”

Amanda vervulde een verbindende rol tussen eindgebruikers, de organisatie en implementatiepartner IJK.  Een belangrijk inzicht uit het traject? “Zorg voor een goed inrichtingsplan en organiseer voldoende workshops,” zegt Amanda. “Pas dan krijg je een goede gezamenlijk start en een compleet beeld waarvan je het hele traject profijt hebt. 

Het resultaat: een stabiele livegang

Philadelphia ging op 20 januari live met AFAS Finance. De nazorgperiode liep tot 1 april, maar verliep vrijwel probleemloos.

“Er waren nauwelijks issues. Dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt. Bij systemen die nog in ontwikkeling zijn, kom je veel meer bugs tegen. AFAS is een volwassen product en dat merk je.”

Op dit moment maakt de organisatie gebruik van het financiële deel van AFAS. “Maar we kijken al vooruit,” vertelt Amanda. “Het systeem biedt veel mogelijkheden. Er zitten nog meer modules in het systeem. Maar eerst willen we ons richten op het activeren van alle functionaliteiten binnen Finance. Daar is nog genoeg te winnen.”

De samenwerking

De samenwerking met IJK verliep soepel en professioneel. Amanda kijkt er met tevredenheid op terug:
“We konden snel schakelen met de projectleider en de betrokken consultant was deskundig en oplossingsgericht. Dat werkte prettig.”

“Het tempo waarin we konden schakelen zegt veel over de samenwerking.”

Een solide basis voor verdere groei

Met deze stabiele basis én ruimte voor doorontwikkeling is Philadelphia klaar om verder te bouwen aan een efficiënte en digitale werkomgeving.

Heb je een vraag aan Tobias en zijn team?
* verplicht veld

Op zoek naar praktische oplossingen voor jouw organisatie?

Wil je meer weten over onze oplossingen? Vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.