Overslaan en naar de inhoud gaan
over IJK

Klantverhalen

Onze software en services worden binnen veel verschillende branches in de praktijk toegepast. Hieronder leest u een aantal klantverhalen. Zo krijgt u antwoord op vragen als; Wat zijn strategische uitdagingen? Wat werkt er wel en wat werkt er niet? Hoe is het implementatietraject verlopen en wat zijn de toekomstdromen?

Gemeente Zoetermeer

‘Door IJK verlopen zaken snel en soepel’ 

De gemeente Zoetermeer ziet IJK als de essentiële schakel tussen AFAS Software en de gemeentelijke organisatie. Daardoor is het mogelijk om sneller te schakelen en tot de beste oplossingen te komen.

Waarom IJK?

‘Het is fijn om een partner als IJK te hebben die als schakel fungeert tussen ons als gemeente en een grote partij als AFAS. We merken dat door de inzet van IJK zaken veel sneller en soepeler verlopen. IJK kan veel makkelijker een vuist maken en zo een verandering in gang zetten. Wij besparen als organisatie hierdoor veel tijd. Heel simpel gezegd: is er een probleem, dan wordt het snel opgelost en hoeven we daar zelf niet in te duiken. Dat ontzorgen werkt heel prettig.’  

Wat doet IJK voor jullie?

‘We werken inmiddels zo’n zeven jaar samen. Wij hebben een aanbesteding uitgeschreven, omdat we onze HR-processen verder wilden digitaliseren en onze producten digitaal aan wilden bieden. Daarnaast hadden we de wens om onze salarisadministratie te outsourcen.  In het begin hebben we samen maatwerkproducten ontwikkeld. Wij waren als gemeente een voorloper: gespreksmodules en declaratiemodules waren er nog niet binnen deze software. Dat samen pionieren heb ik als heel prettig ervaren. Het was een succesvol project, voor beide partijen, want IJK heeft vervolgens deze modules op de markt gebracht. We hebben elkaar daarin geholpen en versterkt.’

Hoe is de relatie?

‘In die zeven jaar hebben we wel gemerkt dat IJK, voorheen Driessen HRM, een flinke groei doormaakte. Daardoor was het intensieve en persoonlijke contact, zoals wij dat kenden, even wat naar de achtergrond verdwenen. Inmiddels is dat weer hersteld en daar zijn we blij om. Ik vind dat persoonlijke aspect heel belangrijk. Zoetermeer en Helmond liggen niet bij elkaar om de hoek. Gelukkig zijn er tegenwoordig tal van digitale middelen om elkaar te spreken, denk aan Facetime en Scherm Delen. Daarnaast zoeken we ook regelmatig het contact op, zo ga ik met mijn team binnenkort op werkbezoek naar Helmond.’ 

Hoe zien jullie de toekomst?

‘Wat betreft de huidige projecten zitten we in de afrondende fase. We hebben zelf een Functioneel Beheer-afdeling die zorgt voor zaken als inrichting. De meer specialistische vragen blijven we voorleggen aan IJK. Daarnaast zijn wij een vooruitstrevende gemeente: we blijven continu vernieuwen en verbeteren en zoeken naar efficiency. Daarin  blijven we ongetwijfeld samen met IJK optrekken.’

Over Gemeente Zoetermeer

Gemeente Zoetermeer werkt constant aan de organisatie. Pioniersgeest en vernieuwingszin komen tot uiting op de wijze waarop de gemeente zich organiseert en vraagt bepaalde competenties van medewerkers: een open, proactieve onderzoekende houding. Zij hebben oog voor wat een medewerker nu en in de toekomst voor de organisatie kan betekenen, niet enkel wat iemand hoort te weten of te kunnen. Door hun medewerkers aan te spreken op hun creativiteit en kwaliteit, benutten zij de aanwezige kunde en competenties optimaal. Een proces dat constant in beweging is. De kwaliteiten vormen het uitgangspunt voor elke werknemer en zijn de basis om te blijven groeien in het zicht van de gemeente.

Gemeente Zoetermeer maakt gebruik van personeels- en salarisadministratie en functioneel beheer

"We hebben samen pionierswerk verricht en elkaar daarin geholpen en versterkt."

René Haars

Teammanager HR bij gemeente Zoetermeer

Klaar voor de volgende stap?

Bij IJK doen we wat we beloven. Graag gaan we met u in gesprek over het efficiënter en overzichtelijker maken van uw processen. Dit doen we met procesoptimalisatie, HR-analytics, personeelsplanning, salaris en arbeidsvoorwaarden of de gesprekkencyclus. Zo brengen we uw organisatie verder.