Het nieuwe HRM-deel van RAP: frisser en effectiever
Gebruik jij de nieuwe HRM omgeving van RAP al? De website ziet er niet alleen frisser uit, maar je vindt er ook sneller het antwoord op je HRM-vraag. HRM’ers reageren unaniem positief op de verbeteringen. Hieronder vind je de belangrijkste verbeteringen.
Startscherm: het belangrijkste vooraan
Het startscherm is verbeterd. Of het nu de nieuwste cao-ontwikkelingen zijn, een handige uitlegvideo of een nuttige training, in het nieuwe RAP vind je de belangrijkste informatie overzichtelijk op het startscherm. Wil je direct je vraag stellen aan onze arbeidsrechtspecialisten? Dat kan met één druk op de knop.
Actueel wordt Nieuws
De module Actueel bespreekt alle belangrijke ontwikkelingen rondom de arbeidsvoorwaarden in jouw sector. In klare taal leggen we uit wat op dit moment actueel is en wat dit voor jou betekent. Er verschijnen wekelijks nieuwe berichten, zodat je niets mist. Deze alom geprezen, handige module breiden we in het nieuwe RAP uit met content over andere HRM-onderwerpen, zoals strategische personeelsplanning en vitaliteit. De module krijgt een nieuwe naam “Nieuws”. Door een mooiere opmaak, betere overzichtspagina en handige filtermogelijkheden ben je sneller op de hoogte van ontwikkelingen die voor jouw organisatie van belang zijn.
Makkelijker bij twee of meer cao’s
Steeds meer klanten hebben medewerkers die onder meerdere cao’s vallen. Bijvoorbeeld de Cao Voortgezet Onderwijs en de Cao Primair onderwijs. Zij hebben als het ware een dubbele of soms zelfs driedubbele versie van RAP. In het nieuwe HRM-deel van RAP is het onderscheid duidelijker en switch je makkelijker tussen de verschillende versies. Elke versie heeft zijn eigen voorscherm, nieuws, opleidingskalender en zoekfunctie. Hierdoor kom je als gebruiker eerder bij het antwoord op je HRM-vraag.
Opleidingen: alles op één pagina
In RAP toonden we al een kort overzicht van alle handige trainingen die we aanbieden. In het nieuwe HRM-deel vind je een aparte opleidingspagina met alle voor jou relevante trainingen. En inschrijven doe je voortaan in RAP.
Eenvoudiger zoeken
De zoekfunctie is verbeterd en heeft een centrale plek gekregen, waardoor je nog beter geholpen wordt bij het maken van beleid of het oplossen van casuïstiek. Ook zoekt deze standaard mee in de nieuwe RAP community. Door gebruikersdata te monitoren en in te zetten in onze zoekfunctie, zorgen we ervoor dat je sneller vindt wat je zoekt. Bovendien is de presentatie van het zoekscherm logischer en overzichtelijker waardoor je makkelijker kan filteren. Kortom: niet zoeken maar vinden.
Van HRM netwerk naar RAP community
Het HRM netwerk heeft een nieuw jasje gekregen. Niet alleen de look & feel is anders, maar je kunt nu ook op meerdere manieren navigeren binnen de community. Daarnaast zijn er nieuwe functionaliteiten beschikbaar zoals: het aanzetten en uitzetten van notificaties op gesprekken en je kunt vanaf nu privé berichten sturen naar HRM collega’s in jouw sector.
Makkelijker en veiliger inloggen
Inloggen in het vernieuwde RAP gaat voortaan veel gemakkelijker en veiliger, namelijk automatisch via Active Directory Federation Services, Azure AD of Google Identity. Dit is een zogenoemde ‘Single Sign-On’ oplossing (eenmalige aanmelding). Inloggen gaat voor alle HRM’ers automatisch en kan altijd met het zakelijke e-mailadres met bijbehorend inlogproces.
Het nieuwe RAP: klaar voor de toekomst!
Je ziet het niet aan de buitenkant, maar de technische infrastructuur van RAP is volledig vervangen. Hierdoor zijn we in staat om bij te blijven in dit digitale tijdperk waar technologische vernieuwingen elkaar in rap tempo opvolgen. We blijven RAP continu verbeteren. Wat dacht je van het toevoegen van een handige AI-chatbot? Of de mogelijkheid om zelf content toe te voegen aan je eigen personeelshandboek?
Overstappen binnen één dag
Wil jij over naar het nieuwe HRM-deel en ben je al over naar het nieuwe medewerkersdeel van RAP? Een mailtje of belletje naar ons is genoeg om nog dezelfde dag gebruik te maken van het nieuwe RAP. Wel is het zaak om te zorgen dat alleen HRM-ers in het HRM-deel kunnen. Natuurlijk infomeren wij je hoe de collega’s van ICT dit eenvoudig kunnen realiseren.
Is jouw organisatie nog niet over naar het nieuwe medewerkersdeel? Stuur dan onderstaande technische handleiding naar je ICT-afdeling. Dan kunnen zij de eenvoudige omzetting inplannen. Weet je niet welke SSO-oplossing (ADFS, Azure AD of Google Identity) de voorkeur van jouw ICT-afdeling heeft, informeer hier dan even naar of stuur alle handleidingen naar hen door. De ICT-afdeling kan bij vragen direct contact opnemen met ons via rap@ijk.nl. Zodra de koppeling werkt, contacteren we onze RAP-contactpersoon binnen jouw organisatie om er samen doorheen te lopen.
Handleidingen
- Azure AD handleiding
- Het bijbehorende Azure AD invulformulier
- ADFS handleiding
- Het bijbehorende ADFS invulformulier
- Google Identity handleiding én het bijbehorende invulformulier
Vragen?
Neem contact op met IJK via 0492 - 50 66 60 of rap@ijk.nl en vraag naar het nieuwe RAP.