Overslaan en naar de inhoud gaan
overzicht
7 maart 2019
Leestijd: 2 minuten
Thema: e-hrm

Whitepaper 'HRM, klaar voor de zorg van morgen'

De afdeling HRM speelt een centrale rol bij de belangrijke uitdagingen in de zorg. Opleiding en ontwikkeling van medewerkers,verlagen werkdruk, aantrekken personeel en dienstverlening op maat. Deze uitdagingen vragen om een vernieuwde aanpak die niet alleen tijd bespaart, maar ook leidt tot verdiepende inzichten en verbeteringen.

/sites/default/files/styles/600px_wide/public/media/artikelen/2019-03/IJK_7504.jpg?itok=SwqufH41

In deze whitepaper doen we onderzoek naar de staat van HRM in de zorg en laten we zien hoe management- en stuurinformatie, procesoptimalisatie en prestatieverbetering bijdragen aan het succes van zorgorganisaties. Dit doen we aan de hand van onderzoek, interviews met experts en een praktijkcase uit de zorg. 

Management- en stuurinformatie

Ongemerkt bewaren we met z’n allen veel data. Data die van onschatbare waarde is. Zo ook HR-data. Het geeft inzicht, ondersteunt bij het signaleren van bijzonderheden en vormt de feitelijke basis bij het uitbrengen van advies. Om een nog betere HR-businesspartner te worden, is het meenemen van data een belangrijke ontwikkeling. Resultaten uit het onderzoek van IJK onder HRM’ers in de publieke sector laten zien dat steeds meer organisaties bewust bezig zijn met het verzamelen van data.

Procesoptimalisatie

Organisaties in de zorg hebben een focus op patiënten, cliënten of klanten. Daarom is het noodzakelijk HRM- en bedrijfsvoeringsprocessen gestroomlijnd te hebben. Met het beschrijven van werkprocessen gaat iedere organisatie anders om. In de praktijk komt het nog regelmatig voor dat het succesvol uitvoeren van taken of verantwoordelijkheden afhangt van de kennis en kunde van specifieke medewerkers binnen de organisatie, met alle risico’s van dien. Procesmanagement is een opkomend fenomeen en bedrijfssoftware kan hierin een belangrijke rol spelen. Vooral voor administratieve organisaties is procesgericht denken en doen een belangrijke ontwikkeling.

Prestatieverbetering

Meebewegen en anticiperen op veranderende vraag en mogelijkheden is belangrijk om de leer- en ontwikkeldoelstellingen van een organisatie op koers te houden. En iedere organisatie doet dat op haar eigen manier. Vaak blijkt dat het juiste samenspel tussen mens en techniek leidt tot het beste resultaat.

 

Vraag whitepaper aan

 

Klaar voor de volgende stap?

Bij IJK doen we wat we beloven. Graag gaan we met u in gesprek over het efficiënter en overzichtelijker maken van uw processen. Dit doen we met procesoptimalisatie, HR-analytics, personeelsplanning, salaris en arbeidsvoorwaarden of de gesprekkencyclus. Zo brengen we uw organisatie verder.