Overslaan en naar de inhoud gaan
AFAS Documentverwerking

Automatische factuur- en documentverwerking in AFAS

Reduceer handmatige acties en bespaar tijd door automatische verwerking van facturen en documenten in AFAS.

Registreer en verwerk facturen en documenten in AFAS

Het verwerken van facturen en documenten in AFAS vergt veel extra handelingen. De AFAS Procesversneller voor documentverwerking maakt dit proces stukken eenvoudiger en zorgt voor een flinke tijdsbesparing.

Basis module voor de verwerking van inkoopfacturen

Met de Basis module kunnen (hard-copy) facturen worden ingelezen om vervolgens als inkoopfactuur in AFAS te worden klaargezet. Hierbij wordt OCR tekstherkenning toegepast voor een optimale verwerking.

Advanced module voor complete documentverwerking

Met de Advanced module worden inkoopfacturen niet alleen klaargezet, de boeking wordt kant en klaar verwerkt in AFAS. Terugkerende handelingen zoals het uitsplitsen van kostenfacturen, herberekening van de btw per regel en het verwerken van facturen verlopen volledig automatisch. De Advanced module kan daarnaast worden uitgebreid met de modules Kas en bank, HR en Post.

Optimaliseer de complete AFAS documentverwerking

Voor de Advanced module zijn de volgende uitbreidingen beschikbaar:

  • Kas en bank module: alle kas- en bankmutaties worden centraal opgeslagen in het gedigitaliseerd kasboek in AFAS.
  • HR module: alle HR-gerelateerde gegevens op één locatie. Documenten worden aan de hand van bepaalde kenmerken automatisch herkend en verwerkt.
  • Post module: digitaliseer en archiveer (decentraal) poststukken in AFAS.

De Advanced module biedt een zelflerende functie voor optische tekstherkenning voor factuurregels. Dit heeft de volgende voordelen:

  • Kosten worden automatisch geboekt op een kostenplaats/grootboek.
  • Mogelijkheid om een crediteur aan te maken bij het boeken.
  • Transitorisch boeken.

Meer weten over de mogelijkheden?

Wil je zelf ervaren hoe je met deze AFAS Procesversneller de verwerking van facturen en documenten in AFAS vereenvoudigt? Wij demonstreren graag de mogelijkheden en beantwoorden alle vragen over de verwerking van documenten in AFAS.

Vraag een vrijblijvende demo aan

5 voordelen van de AFAS Procesversneller voor documentverwerking:

  1. Tijdswinst door het automatisch inlezen en boeken van facturen.
  2. Facturen met daarop meerdere regels worden met één druk op de knop geboekt.
  3. Het verwerken van facturen is minder foutgevoelig.
  4. Een flinke kostenbesparing door het wegnemen van veel handwerk bij het verwerken van facturen en documenten.
  5. Met de Advanced module is het mogelijk om poststukken, HR-dossiers en bonnen ter declaratie te digitaliseren en automatisch te verwerken.

Klaar voor de volgende stap?

Bij IJK doen we wat we beloven. Graag gaan we met jouw organisatie in gesprek over het realiseren van doelen en ambities in (HR)bedrijfsvoering. Dit doen we samen met jou en onze toegewijde specialisten. Zij zorgen voor de juiste oplossing op het juiste moment. Dat kan door de inzet van dienstverlening op maat of implementatie van onze innovatieve software. Zo brengen we jouw organisatie verder.