Overslaan en naar de inhoud gaan
Scans

Inzicht in uw processen

Met een analyse van uw HR-processen en werkwijze krijgt u inzicht in eventuele optimalisatiemogelijkheden voor de huidige inrichting.

Zijn uw processen goed ingericht?

De experts van IJK kijken naar de inrichting van uw processen. In korte tijd krijgt u een goed beeld van de huidige situatie. Samen bespreken we wat er goed gaat en wat er eventueel beter kan.

Is uw werkwijze op orde?

Een goed lopend proces bespaart tijd en geld. En niet onbelangrijk, het maakt het ook nog eens prettig werken. Belangrijk dus om te blijven monitoren of uw processen op de juiste wijze zijn ingericht. 

De AVG

Sinds 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Betekent dat u er alles aan moet doen om de privacy van uw klanten te waarborgen. Zij moeten er op kunnen vertrouwen dat u persoonlijke gegevens kundig en conform de regels bewaart.  

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden die AFAS biedt om uw processen nog efficiënter of eenvoudiger te organiseren? Of heeft u het gevoel dat u de mogelijkheden van AFAS niet volledig benut? Met het IJK-rapport heeft u in twee dagen tijd volledig inzicht in uw AFAS omgeving en de optimalisatiemogelijkheden.

Een correcte looninrichting voorkomt correcties en onverwachte additionele kostenposten. Met de payroll scan weet u na één dag of het niveau van uw payroll inrichting in orde is. Samen met uw eigen salarisadministrateur of functioneel beheerder onderwerpen we uw AFAS omgeving aan een grondige check. 

Uw klanten moeten er op kunnen vertrouwen dat u persoonlijke gegeven kundig en conform de regel bewaart. Benieuwd of u uw werkwijze op orde heeft? 
Beantwoordt u één van onderstaande vragen met nee, dan is het raadzaam actie te ondernemen. 

  1. Is uw organisatie zodanig ingericht dat persoonsgegevens beschermd worden? 
  2. Registreert uw organisatie de verwerkingen van persoonsgegevens? 
  3. Creëert uw organisatie bewustwording inzake AVG bij alle medewerkers? 

Wat houdt de AVG scan in?

In twee werkdagen lichten we het proces zowel organisatorisch als technisch door.  
Enkele uitgangspunten: 

  • We spreken o.a. met medewerkers op beleids- en uitvoeringsniveau en met de verantwoordelijke in de rol van Data Protection Officer of Functionaris Gegevensbescherming. 
  • Thema’s waar we rekening mee houden zijn o.a.: registratie van bewerkingen, gegevensuitwisseling, bewaartermijnen, Privacy Impact Assessment, verwerkersovereenkomsten, procedures o.a. bij datalekken, rol van Functionaris Gegevensbescherming, rechten van betrokkenen en algemeen beeld van werken conform uitgangspunten AVG. 
  • De insteek is om processen niet ingewikkelder te maken maar juist simpel te houden. 

Wat kunt u verwachten?

We maken een grondige analyse met heldere aanbevelingen. Deze geeft u inzicht in waar u staat en welke vervolgstappen u moet nemen om volgens de uitgangspunten van de AVG te handelen. 
 

 

Wilt u zelf aan de slag met uw werkwijze maar mist u nog wat handvatten? Met een adviesgesprek geven wij u een duwtje in de rug. Tijdens een verkennend gesprek bespreken we de aandachtspunten voor in uw plan van aanpak.

Klaar voor de volgende stap?

Bij IJK doen we wat we beloven. Graag gaan we met u in gesprek over het efficiënter en overzichtelijker maken van uw processen. Dit doen we met procesoptimalisatie, HR-analytics, personeelsplanning, salaris en arbeidsvoorwaarden of de gesprekkencyclus. Zo brengen we uw organisatie verder.