Overslaan en naar de inhoud gaan
over IJK

Klantverhalen

Onze software en services worden binnen veel verschillende branches in de praktijk toegepast. Hieronder leest u een aantal klantverhalen. Zo krijgt u antwoord op vragen als; Wat zijn strategische uitdagingen? Wat werkt er wel en wat werkt er niet? Hoe is het implementatietraject verlopen en wat zijn de toekomstdromen?

Xpect Primair

‘IJK heeft ons overtuigd met kennis en knowhow’

Stichting Xpect Primair wilde zelf de personeels- en salarisadministratie gaan doen, maar kon nog een steuntje in de rug gebruiken. Gelukkig was daar IJK. 

Wat was de vraag?

‘Ons doel? Zelf onze personeels- en salarisadministratie verzorgen. Daarvoor was het nodig ons systeem opnieuw in te richten en zaken te digitaliseren. IJK heeft ons daarbij geholpen. Voordat we helemaal op eigen benen konden staan, was nog enige ondersteuning gewenst. Ook daarin heeft IJK ons geholpen. We pakken het nu zelf op, maar het is fijn om een achtervang te hebben, om ergens terecht te kunnen met je inrichtingsvragen.’

Waarom IJK?

‘IJK heeft ons overtuigd met kennis en knowhow. Dat was voor ons ook de reden om over te stappen. Heel toevallig kwam er een consultant van Driessen Groep, waar IJK onderdeel van is, langs voor een ander vraagstuk op HRM-gebied. Wij waren op dat moment enorm aan het stoeien met het uitdraaien van aktes. De consultant bracht ons in contact met een collega die gespecialiseerd is in het systeem AFAS. Ik merkte direct dat er veel kennis en kunde bij IJK aanwezig is.’

Dát is IJK…

‘Ik zie de betrokkenheid, klantgerichtheid en kennis als écht IJK. De samenwerking loopt daardoor prettig. Je krijgt het gevoel dat ze een probleem op willen lossen. Eén telefoontje en er wordt direct actie ondernomen.’ 

Op eigen benen verder…

‘Natuurlijk was het voor IJK even schrikken toen we vertelden dat we zelf aan het roer wilden zitten. Maar ik zie het als een groot compliment. IJK heeft het zó goed gedaan, dat we het nu zelf kunnen. We hebben samen naar de toekomst gekeken en een plan van aanpak gemaakt. Degelijk en goed, zoals ik van IJK gewend ben.’ 

Xpect Primair maakt gebruik van het all-in-one support abonnement

Over Xpect Primair

Met ruim 6.500 leerlingen verspreid over 20 basisscholen is Xpect Primair het grootste schoolbestuur voor primair onderwijs in Tilburg. De scholen kennen een grote diversiteit aan onderwijsconcepten en variëren in omvang van 150 tot 650 leerlingen. Bij Xpect Primair zijn ca. 600 medewerkers in dienst.

"Eén telefoontje en er wordt direct actie ondernomen."

Astrid Plagmeijer

Manager P&O bij Stichting Xpect Primair

Klaar voor de volgende stap?

Bij IJK doen we wat we beloven. Graag gaan we met u in gesprek over het efficiënter en overzichtelijker maken van uw processen. Dit doen we met procesoptimalisatie, HR-analytics, personeelsplanning, salaris en arbeidsvoorwaarden of de gesprekkencyclus. Zo brengen we uw organisatie verder.