Overslaan en naar de inhoud gaan
over IJK

Klantverhalen

Onze software en services worden binnen veel verschillende branches in de praktijk toegepast. Hieronder lees je een aantal klantverhalen. Zo krijg je antwoord op vragen als; Wat zijn strategische uitdagingen? Wat werkt er wel en wat werkt er niet? Hoe is het implementatietraject verlopen en wat zijn de toekomstdromen?

INNOVO

Jessica is bestuursadviseur AFAS en PSA bij INNOVO en werkt regelmatig samen met consultants van IJK. Door de coronamaatregelen is een afspraak voor advies en het ontwikkelen en optimaliseren van processen op locatie uitgesloten. Maar ook op afstand maken ze samen mooie stappen. 

INNOVO doet zelf de salaris en financiële administratie, maar krijgt daarbij ondersteuning van IJK. “Als we vragen hebben over bijvoorbeeld de oplevering van nieuwe functionaliteiten of over een looncomponent waar iemand niet uitkomt, stellen we deze in het klantportaal van IJK. Voor advies en ontwikkelingsvragen maken we gebruik van de expertise van de consultants van IJK. Voorheen vond het contact bij ons op locatie plaats maar sinds de coronacrisis alleen nog maar online. En dat bevalt tot nu prima! We begrijpen elkaar en praten over hetzelfde waardoor het ook online heel goed te doen is. Daarnaast hoef ik geen ruimte te reserveren wat fijn is aangezien er op kantoor een tekort is aan vergaderruimtes. Thuis zoek ik mijn plekje en niemand stoort me. In die zin werkt het heel fijn.“

Samen groeien

“Als organisatie zijn we nog flink aan het groeien als het gaat om ontwikkelingen in Insite. Bij deze groei maken we regelmatig gebruik van advies van IJK. We willen heel veel maar binnen de tijd moeten we dingen soms afremmen. Om zaken te realiseren is een goede voorbereiding cruciaal. Juist bij die voorbereiding begeleidt IJK ons goed in het nemen van de juiste stappen. Zonder goede onderbouwing, start IJK niet met de ontwikkeling. IJK belooft geen gouden bergen als het niet waargemaakt kan worden. Als wij bepaalde wensen hebben die niet haalbaar zijn, dan zeggen jullie dat. En dat vind ik juist heel goed.”

Efficiënter werken

"We hebben per 15 mei de module Werving en Selectie geïmplementeerd en op dit moment nemen we bijvoorbeeld de verzuimmodule onder de loep omdat we vinden dat dingen toch weer achterhaald zijn. Ook zijn we bezig met de implementatie van de Ouderschapsverlofmodule om specifieke berekeningen behorend bij het verlof te vereenvoudigen.”  

“De samenwerking is heel constructief. Of ik nou in het IJK kantoor ben (vóór de coronacrisis) of met de mensen spreek, de open houding en de sfeer is op elk contactmoment hetzelfde. Ook in deze coronatijd waar de medewerkers vrijwel allemaal vanuit huis werken, loopt de  samenwerking heel soepel.”

Digitale communicatie

Ook na coronatijd blijven Jessica en consultant Sander voornamelijk digitaal met elkaar communiceren. Dat is sowieso het streven van INNOVO om meer digitaal te doen. Corona heeft deze stap wat versnelt. 

Over INNOVO

INNOVO is de koepelorganisatie van ruim 40 scholen voor primair onderwijs in Zuid- en Midden-Limburg. Ze ontvangen ruim 9.000 leerlingen, hebben 750 leerkrachten in dienst en ruim 350 medewerkers met ondersteunende taken. INNOVO bouwt voort op een onderwijstraditie van meer dan 100 jaar goed basisonderwijs in Heerlen en wijde omgeving.
 

"IJK is onze nieuwe partner geworden en samen komen we er altijd uit."

Jessica Winkens

Bestuursadviseur AFAS & PSA

Klaar voor de volgende stap?

Bij IJK doen we wat we beloven. Graag gaan we met jouw organisatie in gesprek over het realiseren van doelen en ambities in (HR)bedrijfsvoering. Dit doen we samen met jou en onze toegewijde specialisten. Zij zorgen voor de juiste oplossing op het juiste moment. Dat kan door de inzet van dienstverlening op maat of implementatie van onze innovatieve software. Zo brengen we jouw organisatie verder.