Overslaan en naar de inhoud gaan
over IJK

Klantverhalen

Nieuwsgierig naar hoe bedrijven onze software gebruiken? Of hoe zij hun administratie uit handen hebben gegeven? Onze software en services worden binnen veel verschillende branches in de praktijk toegepast. Lees de ervaringen van verschillende organisaties in onderstaande verhalen.

Gemeente Texel

De gemeente Texel maakt sinds 2005 gebruik van het HRM kennissysteem RAP. Het online platform geef medewerkers en HRM'ers digitaal inzicht in arbeidsvoorwaarden en aanvullende lokale regelingen. Als 175e klant van RAP beschikken ze inmiddels over alle modules. Zo ook HRM adviseur en regievoerder Annette Kooiman.

“Toen ik in 2009 binnenkwam bij de gemeente Texel was RAP er al. Ik maakte de overstap van het bedrijfsleven naar gemeenteland. Voor mij als nieuweling in deze sector was RAP echt goud. Alles stond erin, de cao, onze eigen regelingen, modeldocumenten maar ook de kennisbank. Het was direct voor mij een heel handig naslagwerk.“

Betrouwbaar en volledig

“Ik attendeer mijn medewerkers regelmatig op het gebruik van de modeldocumenten in RAP. Het kwam en komt nog steeds wel eens voor dat we een eerder gebruikte brief kopiëren en deze her en der wat aanpassen. Het risico hierbij is dat de inhoud niet meer actueel is. Als we een modeldocument uit RAP pakken, weten we gewoon dat het klopt. Het is altijd up to date en volledig. Het ligt in mijn aard om bij net ingevoerde wijzigingen een check te doen of het in RAP ook is gewijzigd. Tot nu toe heb ik nog geen enkele keer een fout ontdekt. Dat geeft maar aan hoe betrouwbaar het is."

“Bij de overgang naar de WNRA gebruikte ik RAP ook heel vaak. Heel fijn dat er zoveel informatie voor handen is. Er zat bijvoorbeeld bij de arbeidsovereenkomst een leeswijzer met tips over wat je wel of niet kan doen. Jullie zijn eigenlijk gewoon leidend. Natuurlijk moeten we her en der wel eens bijschaven omdat het lokaal net wat anders is of de tone of voice minder goed past.“

“Onlangs is ook het personeelshandboek toegevoegd. Nu alleen nog in PDF vorm zodat iedereen het kan benaderen. Op termijn, als ons handboek is vastgesteld, zet het team van RAP deze om naar  een digitaal personeelshandboek. Maar voor nu werkt het ook prima. Via de inhoudsopgave klik je eenvoudig door naar de juiste informatie.“

Ook voor medewerkers

Niet alleen de personeelsadviseur en HRM medewerkers van de gemeente maken gebruik van RAP. Ook voor medewerkers staat RAP open. “Als onze medewerkers een algemene vraag hebben, verwijzen wij ze bijna altijd door naar de personeelsgids. Daar zijn antwoorden op ‘standaard’ vragen eenvoudig te vinden. Ik ben wel echt fan. Dat probeer ik ook wel over te brengen. Ook vanwege het feit dat je weet dat het gewoon klopt.”

HRM helpdesk voor advies

Naast RAP maakt de gemeente Texel ook gebruik van de juridische helpdesk. “Bij specifieke vragen laten we het vaak nog even checken door jullie arbeidsjuristen of vragen we om advies.”

“Wat ik mooi vind is dat ik, wie ik ook bel (binnen de gehele Driessen Groep), altijd persoonlijk word geholpen. Het is net alsof ik met een hele kleine organisatie te maken heb, maar weet dat dat niet zo is. Ik kan altijd gewoon even bellen. Ook als ik mail wordt er vaak persoonlijk contact opgenomen. Je bent echt geen nummer bij IJK.“

Over gemeente Texel

De gemeente Texel telt ongeveer 185 medewerkers. 85% van de medewerkers woont op het eiland.

"Ik ben wel echt fan van RAP. Dat probeer ik ook wel over te brengen. Ook vanwege het feit dat je weet dat het gewoon klopt."

Annette Kooiman

HRM Adviseur

Klaar voor de volgende stap?

Bij IJK doen we wat we beloven. Graag gaan we met jouw organisatie in gesprek over het realiseren van doelen en ambities in (HR)bedrijfsvoering. Dit doen we samen met jou en onze toegewijde specialisten. Zij zorgen voor de juiste oplossing op het juiste moment. Dat kan door de inzet van dienstverlening op maat of implementatie van onze innovatieve software. Zo brengen we jouw organisatie verder.