Overslaan en naar de inhoud gaan
overzicht
19 mei 2020
Leestijd: 1 minuut
Auteur: Guus Leenen

Salarisadministratie in coronatijd

De coronacrisis heeft ook impact op de salarisadministratie. Kun je als werkgever medewerkers tegemoetkomen voor het thuis werken? Mag je reiskosten doorbetalen als iemand vanuit huis werkt en dus geen reiskosten maakt? Hoe zit het met administratieve verplichtingen richting de belastingdienst? 

/sites/default/files/styles/600px_wide/public/media/artikelen/2020-05/Petra%20Verhappen.png?itok=bsRFx0Va

Antwoorden op deze en andere vragen hebben we verzameld in een document. Hierin komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

  • Tegemoetkoming thuiswerken
  • Reiskosten
  • Versoepeling administratieve verplichtingen
  • Wet arbeidsmarkt in Balans (WAB)
  • Aangifte loonheffingen
  • Werkhervatting gepensioneerde zorgmedewerkers
  • Bijzonder uitstel van betaling
  • NOW 
  • Verruiming vrije ruimte werkkostenregeling
  • Doelgroepverklaring LKV

Download document

Let op: Door de continu veranderende situatie, wijzigt ook dit document regelmatig. Wij proberen uiteraard zo volledig en zorgvuldig mogelijk te zijn. Aan dit document kunnen geen rechten worden ontleend. 

Laatste update: 7 juli 2020

 

Klaar voor de volgende stap?

Bij IJK doen we wat we beloven. Graag gaan we met jouw organisatie in gesprek over het realiseren van doelen en ambities in (HR)bedrijfsvoering. Dit doen we samen met jou en onze toegewijde specialisten. Zij zorgen voor de juiste oplossing op het juiste moment. Dat kan door de inzet van dienstverlening op maat of implementatie van onze innovatieve software. Zo brengen we jouw organisatie verder.